Thursday, December 9, 2010

4 perkara yang membuatkan aku seorang loser

Assalammualaikum dan salam sejahtera --
Sebagai seorg blogger baru aku terlau ghairah utk mencuba sesuatu yang baru yang tak pernah blogger2 lain buat. Jadi untuk entry aku kali ni aku akan kutuk diri aku sendiri.Rasenye xde g blogger yang buat gni sbb aku tgk diorg asyik kutuk org lain je.Mgkn pasni aku akan mencipta gelombang baru iaitu blogger yang kutuk diri sendiri.

Ego
Siyes aku memang jenis lelaki yang ego..aku pun tak tau la nape aku jadi gni mgkn sbb bapak aku lelaki kot ..nak diceritakan tahap ego aku ni korg try la ajak aku gaduh depan prmpn…i.allah aku on je tanpa berfikir sejenak..ciap ble wt skill Bruce Lee lagi…

Pemalas
Yang ni aku rase xpayah la aku nak hurai panjang2 sbb aku MALAS ar..tapi yang membuatkan aku rase loser sangat sebab kadang2 sifat malas aku ni aku pamerkan depan mak ayah aku cth bile diorg suruh aku jemput adik aku balik sekolah mesti aku mengelak dgn pelbagai alasan seluar koyak la takut kene ngorat n cikgu wanita yang cun kat sek la..isk2

Puji diri sendiri
Yang part ni sebenarnye aku puji diri sendiri sebab aku jenis lelaki yang suke dipuji tapi dah sbb xde org nak puji aku..jadi aku puji la diri sendiri tak kan tiap masa kite nak harap pada orang je dan pada aku ini mcm penghargaan pada diri sendiri dimane mengikut teori Maslow dah peringkat Aktualisasi (tahap tertinggi yang seorang manusia inginkan iaitu penghargaan pada diri sendiri)..tp sebab ramai sangt kwn2 aku yang meluat terutama perempuan,hahaha! jd aku anggap mende ni mcm tak bape bgs dan kisah disebalik npe aku selalu puji sendiri pun mcm agak loser je..jd pasni aku akn cube kurangkan cakap kat org aku hensem..ok ye kwn2 pasni aku akan kurangkan cakap aku hensem.aku akan cube cakap aku hensem kat depan korang.

Aku rase setakat ni je yang aku mampu kongsikan dgn org ramai sbb klu aku bg tau sume mende2 yang menyebabkan aku seorang loser nanti tak privasi la plak hidup aku serupa aku terima je tawaran belakon utk filem twilight hari tu jadi femes n dikutuk dalam blog2 org lain,hahaha!…

Tapi pape pun pada aku penting untuk kite tahu ape kelemahan diri dan memang la lumrah manusia ni tak sempurna tapi tak mustahil bagi kelemahan itu utk diperbaiki..tp walaupun dengan pelbagai sifat yang menyebabkan aku menjadi seorang losser aku tetap berbangga dengan diri sendiri dan aku tetap rasa kewujudan aku kat muka bumi ni adalah bukti aku adalah sesuatu yang aku boleh banggakan…korg anggap la entry ni mcm pengenalan diri aku pada sume..

3 comments:

serikandi comel said...

yg plg stuju tang puji dr sndr 2...
sgt sokong...
hehehehe

mis_hana said...

cesss :Pp , sjak bile lak ko ber-blog nie enchek pian :) . haha .

Mr Fian said...

baru belaja..hahaha
ko pun ade blog gak ke?..bg la alamat nti ak follow

Post a Comment